Výroba sportovního vybavení opouští Čínu: Nové trendy!

Publikováno: 29.09.2025 00:02 | Autor: Jan Novák



Spolumajitel Intersportu: "Kdepak Čína, teď se vyrábí jinde a už i zpět v Evropě"

V posledních letech se světová výroba sportovního oblečení a vybavení značně proměnila. Spolumajitel globálního řetězce prodejen sportovního vybavení Intersport, Tomáš Novák, nedávno prohlásil, že "Čína už není tím výrobním gigantem, jakým bývala." Podle jeho slov se výroba přesouvá do jiných zemí a dokonce se část vrací zpět do Evropy. Jaké jsou důvody této změny a co to znamená pro spotřebitele?

Přesun výroby z Číny

Dlouhá léta byla Čína považována za "světovou továrnu" díky nízkým výrobním nákladům a obrovské pracovní síle. Avšak v poslední době se situace mění. Růst minimální mzdy, zvyšující se náklady na energie a neustálé zpřísňování environmentálních regulací vedou k tomu, že Čína již není tak atraktivní pro výrobu, jak bývala.

Nové destinace pro výrobu

Podle Nováka nyní mnoho společností přesouvá své výrobní kapacity do zemí jako je Vietnam, Bangladéš nebo dokonce Indie, kde jsou náklady na práci stále relativně nízké. Tato změna však přináší nové výzvy, jako je zajištění kvality a dodržování pracovních standardů, což je pro značky jako Intersport klíčové.

Vrací se výroba do Evropy?

Zajímavým trendem, který Novák zdůraznil, je postupný návrat výroby zpět do Evropy. Díky moderním technologiím, jako je automatizace a robotizace, se výrobní náklady v Evropě stávají konkurenceschopnějšími. Navíc, kratší dodací lhůty a nižší dopravní náklady činí výrobu v Evropě atraktivní zejména pro výrobky, které vyžadují rychlou reakci na tržní změny.

Co to znamená pro spotřebitele?

Pro koncové zákazníky může tento posun znamenat několik věcí. Za prvé, možný nárůst cen produktů, neboť výroba v zemích s vyššími náklady na práci je dražší. Na druhou stranu, zlepšení kvality a snížení environmentálního dopadu díky striktnějším regulacím a kratším dopravním cestám by mohlo ospravedlnit vyšší cenu.

Závěr

Změny ve výrobních strategiích velkých sportovních značek jako Intersport ukazují na dynamickou a rychle se měnící krajinu globálního obchodu. Ať už jde o přesun výroby do jiných asijských zemí nebo návrat do Evropy, je zřejmé, že firmy hledají nejlepší způsoby, jak zůstat konkurenceschopné a současně reagovat na měnící se očekávání spotřebitelů a regulatorní požadavky. Pro spotřebitele to znamená, že musí být ostražití a informovaní o původu a výrobě produktů, které kupují.

Další zajímavé články

Kafka: Vize – Brněnský balet oživuje dílo geniálního spisovatele
28.10.2025

Autor: Jan Novák
Recenze: V novince o Kafkovi ukazuje brněnský balet svou sílu v plné palbě Brněnský balet se opět předvedl ve velkém stylu a přichází s novým představením, které se tentokrát zaměřuje na život a dí...

Deset lidí obviněno z kyberšikany Brigitte Macronové v Paříži
28.10.2025

Autor: Jan Novák
Pařížský soud se zabývá případem kyberšikany Brigitte Macronové: Deset lidí obviněno V nedávné době se pařížské soudní síně staly dějištěm neobvyklého případu, který upoutal pozornost nejen ve Fran...

Trumpova výzva v Asii: Diplomacie a vliv po Bílém domě
27.10.2025

Autor: Jan Novák
Jednání o cílech a zkouška vlivu: Trumpova cesta po Asii představuje výzvu Březen 2023 – Bývalý americký prezident Donald Trump se vydává na rozsáhlou cestu po Asii, která má za cíl nejen posílit d...

Tomáš Beránek: Méně Střel, Větší Vliv na Hřišti
27.10.2025

Autor: Jan Novák
Rváč pro Rulíka i Vary: Jak se Tomáš Beránek Stal Klíčovým Hráčem Přes Menší Počet Střel Tomáš Beránek, známý svou bojovností a neústupností na ledě, je jednou z výrazných postav českého hokeje. Ač...

Microsoft v Austrálii čelí žalobě za zavádějící reklamy
27.10.2025

Autor: Jan Novák
Microsoft se v Austrálii potýká s žalobou za zavádějící informace V tech světě to vře. Microsoft, jeden z největších hráčů na poli informačních technologií, se v Austrálii dostává pod palbu právníc...

← Zpět na hlavní stránku